Nieuwe incentive ideeën op de beurs in Barcelona

Afgelopen week ik weer een bezoek gebracht aan de grootste incentive beurs van de wereld, de IBTM in Barcelona. Ieder jaar komen alle vak professionals bij elkaar om bij te praten, elkaar te ontmoeten, ideeën op te doen en niet onbelangrijk met elkaar vieren dat we in zo’n ongeloof leuke branche werken!

Ook wordt tijdens deze beurs het jaarlijkse Trend rapport van Rob Davidson gepresenteerd. Wil je hem volledig lezen en dan kan je hem hier downloaden

Daar waar het 2016 rapport nog juist de onzekerheid als factor zag is dat langzaam aan het omslaan naar vol vertrouwen. Dat kan ik ook wel beamen uit de gesprekken die ik voerde. De branchegenoten zien de aanvragen weer toenemen en besluit processen zijn minder lang. Goede signalen dus voor onze branche.

Het rapport onderstreept ook hoe belangrijk het is om je goed in te leven in de klant. Zomaar een event optuigen haalt het niet meer en maakt geen indruk. Verdiep je heel goed in het merk en branding van de klant. He, dat vind ik nou een verademing om te lezen, want dit is juist waar wij enorm mee bezig zijn. Hoeveel guide Lines en brandbooks heb ik wel niet gelezen het afgelopen jaar. Alleen die van Philips als omvatte 160 pagina’s, en ja die lees je echt 2 of 3 keer. Het is mijn volle overtuiging dat je dan pas echt een goede offerte kan schrijven. Echt in de huid van de klant gaan zitten. Je krijgt er dan ook echt lol in, althans ik dan. De relatie tussen de core business van het bedrijf en het event of de meeting wordt dan alleen maar heel erg versterkt. En hey, story telling is helemaal the hip en happening en laten wij daar nu ook helemaal in geloven. Het voelt dat we goed bezig zijn! Goede keuzes gemaakt en ons hart gevolgd.

De incentive en meeting markt groeit lekker door, heel fijn na zware jaren!! Maar er is vanuit Europa wel een tendens om de zogenaamde long haul meetings meer in Europa te laten plaatsvinden. Oké, de Golf Area hoort er dan nog wel bij. Lange reizen die te tijdrovend zijn worden zwaar afgewogen in het nemen van een bestemmingsbesluit. Heel begrijpelijk ook wel. Tijd is nu eenmaal vaak geld in de corporate wereld.

teamfoto incentive run barcelona

Natuurlijk heb ik ook nieuwe bestemmingen ontdekt. Ik voorspel dat landen als Albanië, Montenegro het goed gaan doen. Prima geografische ligging en relatief niet door. Ongerepte bestemmingen zeg maar. Polen en Monaco hebben echt goede campagnes gelanceerd. Leuk om te zien. Finland bestaat 6 december 100 jaar als een republiek en pakt groots uit. Wat leuk dat we net een mooie studiereis hebben geboekt naar Finland. Binnenkort maar weer eens op inspectie naar Helsinki dus. Abu Dhabi is natuurlijk hartstikke trots op ‘hun’ net geopende Louvre. Gaan we ook snel bekijken. Erg benieuwd.

incentive run barcelona 370 x 600Oh ja en ik heb ook nog hardgelopen. Samen met Switserland Toerisme, zij organiseerden een leuke run. Na twee korte nachten was het even doorbijten, maar hoe leuk is het om de zon te zien opkomen als je langs het strand in Barcelona rent. Van die kleine magische momenten dus. Ik hou ervan. En zoals je van Switserland Toerisme gewend zijn. Helemaal top geregeld. In alles. Leuk om eens het gevoel van de deelnemer te ervaren die toch verrast is door kleine maar impactvolle verrassingen. Well done!

Ik heb weer genoeg ideeen opgedaan die ik graag met jullie in een persoonlijke sessie deel, het gaat ten slotte allemaal om beleving en passie! Tot de volgende blog! Groet, Marije

Logo Motivation Travel

Top 5 personeelsreizen

Contact

  • Motivation Travel B.V.
    Van Woustraat 14
    3817 PG Amersfoort
    The Netherlands
  • +31-(0)33-4624662
  • +31-(0)6-25550596
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Logo Motivation Travel
  • Motivation Travel B.V.
    Van Woustraat 14
    3817 PG Amersfoort
    The Netherlands
  • +31-(0)33-4624662
  • +31-(0)6-25550596
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.