• Home
  • Column Marije Breuker: Dingen veranderen

Column Marije Breuker: Dingen veranderen

Het einde van het jaar nadert wat een mooie aanleiding geeft om traditiegetrouw terug te blikken op een prachtig MICE jaar en natuurlijk om vooruit te kijken. Samen met vele lieve en creatieve collega’s zijn er weer geweldige evenementen in binnen- en buitenland geproduceerd. Allemaal stuk voor stuk passievolle vertegenwoordigers die de branche zo enorm mooi op de kaart zetten. Afgelopen jaar zijn er weer nieuwe concepten bijgekomen en is het woord van het jaar wel INNOVATIE.  Want één ding doet deze branche zeker niet en dat is stilzitten.

Ongekende hoogte

Om maar meteen met het goud te beginnen, MPI Nederland won met EMEC 2019 Changing the Game de gouden award in de categorie Congressen en Conferenties bij de BEA. MPI Nederland bewees met de organisatie van dit congres tot welke ongekende hoogte zij in staat was om de conventie te doorbreken. Normaliter is het gastland slechts de host, maar de ambities rijkten verder. Voor het eerst werd een congres ook volledig in eigen beheer uitgevoerd. Een zeer gewaagde stap die zeer goed uitpakte! Met een zeer inhoudelijk succesvol innovatief congres werd een puik visitekaartje afgeleverd. Terecht is dit concept en uitvoer beloond met goud tijdens de Best Event Awards in Milaan!

Succesje

Misschien niet onder de noemer innovatief, maar wel een fiscaal succesje in 2019. De WKR regeling is nu een paar jaar in werking en de branche heeft actief in het Haagsche gelobbyd voor een verruiming van de vrije ruimte. En met succes! In het kader ‘alle kleine beetjes helpen’ is de vrije ruimte verhoogd naar 1,7 % en deze regeling zal per 1 januari 2020 ingaan. Well done!

Over innovatief en circulair denken gesproken. De campagne ‘Game Changers’ voor ABN AMRO werd in Londen verkozen tot Sponsorship Activation / Event of the year. (Brandbase). Er worden op deze aarde nauwelijks tennisballen gerecycled. Maar Brandbase bedacht daar in opdracht van ABN AMRO een circulaire oplossing voor. Tijdens het toernooi werden vier nieuwe Game Changers gepresenteerd: de Circular sneaker, een tennisracketdemper, een Bluetooth-speaker en een groene daktegel – allemaal gemaakt met gerecyclede oude tennisballen.

RAI

Nog een partij die zo vreselijk hard aan innovatie heeft gewerkt,  RAI Amsterdam. Hun nieuwe technieken maken het mogelijk om de beleving van evenementen sterk te vergroten en om de link te leggen met de digitale communities rondom de evenementen, zo werd er dit jaar gezichtsherkenning geintroduceerd. Dit wordt een nieuwe trend bij registratie van bezoekers van grote congressen.

Beweging

De MICE branche is volop in beweging en daarmee veranderen dingen. Dingen die innovatief zijn, deelnemers meenemen in het bewuste, maar misschien nog wel spannender;  in het onderbewuste. MICE events worden steeds meer ontworpen vanuit een circulaire-  en vooruit even hip doen, een groene gedachte. Ineens schiet de Big Battery Box van de Zwarte Cross ook nog door mijn gedachten. De column is te kort om alle mooie ontwikkelingen te omschrijven, wat gelukkig aangeeft dat de branche meer dan in beweging is en dingen dus veranderen. Op naar 2020, het jaar van de EXPO 2020 Dubai, waar (hoe kan het ook anders) duurzaamheid en innovatie het thema invullen. Gaan we veel over horen!

Alvast de allerbeste wensen voor alle lezers en vakgenoten, op naar een prachtig innovatief 2020!

Logo Motivation Travel

Top 5 personeelsreizen

Contact

  • Motivation Travel B.V.
    Van Woustraat 14
    3817 PG Amersfoort
    The Netherlands
  • +31-(0)33-4624662
  • +31-(0)6-25550596
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Logo Motivation Travel
  • Motivation Travel B.V.
    Van Woustraat 14
    3817 PG Amersfoort
    The Netherlands
  • +31-(0)33-4624662
  • +31-(0)6-25550596
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.